Killer Crocodile

• Svensk titel: Killer Crocodile
  • Originaltitel: Killer Crocodile
  • Speltid (min): 88
  • Release (Blu-ray/DVD): 2011-09-21
  • IMDb: Killer Crocodile

Ett gäng unga, ideologiska trädkramare beger sig ut med båt i ett floddelta där myndigheterna i all hemlighet dumpat giftigt avfall. Målet är att finna bevis för denna miljöförstöring och därmed få de skyldiga inför rätta. Men de är inte ensamma... En gigantisk krokodil, muterad till ofantlig storlek av gifterna i vattnet, attackerar dem, fast besluten att äta upp varenda en av dem, med eller utan bostongurka på toppen!

När de som överlever den första attacken återvänder in till den närliggande byn är det ingen som tror på deras rapporter om vare sig gift eller krokodiler, förrän vår härliga reptil presenterar sig själv...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag älskar filmer med stora, muterade djur! Antalet jättekrokodilfilmer i hyllan ökar ständigt (även om jag undviker de sunkigaste TV-produktionerna). Favoriten är fortfarande Lewis Teagues ”Alligator” men den här var inte så tokig den heller. Med regi av Fabrizio De Angelis och med Richard Crennas son i en av huvudrollerna är ”Killer Crocodile” en habil krokodilrulle med allt vad det innebär. Den fjällige huvudkaraktären är av godkänd kvalitet med tanke på budget och det sparas inte på blod vid måltiderna.

”Killer Crocodile” kommer antagligen aldrig att vinna några priser för kvalitet, men jag tycker att den var underhållande och förtjänar definitivt en trea i betyg. Nu vill jag bara att uppföljaren, som spelades in samtidigt och som det inte helt subtilt hintas om i slutet av filmen, också släpps på en svensk DVD.