En sen kväll på Mc Cools

• Svensk titel: En sen kväll på Mc Cools
  • Originaltitel: One night at Mc Cools
  • Release (Bio): 2001-05-23

Förbländade av kvinnans skönhet, gör männen allt vad hon vill. Så borde det vara hela tiden och så långt håller väl Harald Zwart med. Kvinnan utnyttjar sitt läge och får männen att begå brottsliga handlingar. Harald Zwart verkar inte alls hålla med längre utan verkar drivas av hemska trauman som har med kvinnor att göra, genom att tillskriva henna alla möjliga sidor. Eller så har kvinnan helt enkelt en inre och pervers längtan efter att få hunsa med män… Eller så vill män bli utnyttjade på alla de möjliga sätt av kvinnan… Därmed slut på den psykologiska aspekten av filmen.

Bartendern hjälper hjälplös vacker kvinna. Tar med henne hem, bjuder på kranvatten. Kvinnan älskar kranvatten, men inte lika mycket som att k****a. Bartendern och kvinnan tillbringar en het natt tillsammans och bartendern lever i himmelriket då han äntligen funnit en kvinna att ha sex med hela tiden. Bartenderns kusin ser hur vacker kvinna och bartender får ihop det. Kusinen bara måste bjuda hem vacker kvinna och bartender på grillpartaj då han inte kan sluta tänka på vacker kvinna. Kusinen vill inget hellre än att sätta på vacker kvinna. Polisen träffar vacker kvinna på Mc Cool’s där bartendern jobbar. Ett mord har begåtts och polisen utreder. Vacker kvinna och bartender finns på plats. Polis reagerar som kusinen. Han vill också sätta på vacker kvinna. Bartendern erfar dock att vacker kvinna är en riktig häxa och förstår inte hennes sätt. Därmed slutar den manliga aspekten av filmen.

Vacker kvinna möter snygg bartender. Vacker kvinna räddar honom från att bli skjuten. Nu har vacker kvinna honom i sin makt. Vacker kvinna kan nu utnyttja honom hur mycket hon vill. När kusinen kommer in i bilden kan vacker kvinna utnyttja honom också. Även polisen utnyttjar vacker kvinna. Vacker kvinna tänker bara på sig själv. Allt för en DVD-spelare och för sex. Därmed slutar den mansgrisiga aspekten av filmen.

Själva intrigerna i filmen kan faktisk vara riktigt roliga. På något märkligt sätt knyts det mesta ihop även om slutet kan framkalla några frågetecken. Hur som helst så känner jag mig inte speciellt tillfredsställd efter att ha lämnat biosalongen. Det känns som om det kunde varit både roligare och mer genomtänkt. Idén är kul, dock kan man känna sig lite trött på ”kvinnor som är jävliga och elaka monster”, men bortsett från detta (vilket i och för sig verkar vara hela kontentan av filmen) så bär den i stort sett hela filmen igenom. Man skrattar inte ihjäl sig utan ibland kan till och med en liten gäspning vara på sin plats. Det finns dock några riktigt roliga sekvenser. Michael Douglas ser i filmen ut som han borde se ut i verkligheten. Jäkligt äcklig. Därmed slutar recensentens aspekt av filmen.

Någon kvinnlig aspekt finns egentligen inte…